S.T. VALENTIN står først og fremmest for gennemsigtighed, pålidelighed og integritet. Det står for exceptionelle produkter, uforlignelig høj service og passionerede mennesker. Det har været vores forpligtelse siden 2008, hvor vi for første gang slog dørene op til vores ydmyge kælderlokale i Grønnegade i Aarhus med intet andet end et beskedent sortiment og skyhøje ambitioner.

Der er løbet meget vand gennem åen siden da og i dag er S.T. VALENTIN – foruden navnet på vores flagship store i Guldsmedegade i Aarhus – også navnet på vores webshop og på vores eget brand, hvorigennem vi designer, udvikler og får produceret helt unikke produkter. S.T. VALENTIN kommer fra navnene på de to grundlæggere og indehavere, Steffen Larsen & Nikolaj Valentin, og det udtales S – T – VALENTIN.

Vi har i årenes løb tilegnet os dyb indsigt og erfaring i modebranchen. Fra ide, design og udvikling til produktion, markedsføring og salg. Vi har samarbejdet med en lang række af internationale brands, leverandører og fagspecialister og er således i dag i stand til at levere de allerbedste produkter til vores kunder.

Vores erfaring og dedikation er din sikkerhed og garanti. Både som kunde og som samarbejdspartner. Vi har overlevet en finanskrise og en pandemi – og fortsætter ufortrødent vores bestræbelser på, at kunne gøre en reel forskel for vores kunder. Fundamentet for vores utrættelige indsats og hengivenhed til denne ambition består først og fremmest af nogle sunde værdier og vores yderst kompetente og servicemindede medarbejdere. Ordenlighed og nytænkning er vores konstante pejlemærke og vi høster ofte positive omtalte og ros for vores bedrifter og aktiviteter som butik, brand og initiativtager – eksempelvis afspejlet i vores kåring til AOA’s ”Byens Bedste” i Aarhus i 2015, 2016 og 2018.

S.T. VALENTIN er blevet til en institution for den moderne gentleman, hvorigennem vi rådgiver, guider og udfordrer i hvordan en gentleman bør klæde sig og gebærde sig anno 2021. En institution som eksisterer under parolen ”What A Man Should Know” og som favner unikke produkter, innovative colabs, spændende events og inspirerende guides og originalt redaktionelt indhold, der oplyser og udfordrer.


S.T. VALENTIN – international mode med rene skandinaviske linjer

I sin grundessens, handler S.T. VALENTIN om at levere exceptionelle produkter til den moderne gentleman. Så simpelt kan det siges. Hvad det dog kræves for at præstere sådan en bedrift, er alt andet end simpelt. Forud for et hvert færdigt S.T. VALENTIN produkt, findes en meget omhyggelig proces, hvor hver eneste detalje kræver en vurdering og en beslutning. Intet er overladt til tilfældighederne og i vores bestræbelser på at levere det absolutte stærkeste produkt til vores kunder, er kun det bedste godt nok. Det gælder hele værdikæden fra ide, design og udvikling til produktion, markedsføring og salg.

Med udgangspunkt i vores egne ambitioner, vores kunders præferencer og input fra vores dygtige fagspecialister og samarbejdspartnere, arbejder vi utrætteligt på at bringe unikke produkter, af kompromisløs kvalitet i skandinavisk minimalistisk design, til den bedst mulige pris, til markedet.

Vi stopper dog ikke her. Vi insisterer på, at vores produkter når vores kunder på mest bæredygtige vis og med et minimalt indtryk på vores planet og klimaet. Når du køber et S.T. VALENTIN produkt, kan du derfor være sikker på, at vi står 100% inde for ikke kun produktets design, kvalitet, komfort og holdbarhed, men også for hele den produktionsproces, som går forud for dit færdige S.T. VALENTIN produkt.


Bæredygtighed, Klima & Ansvarlighed

Som ansvarlig virksomhed er vi fuldt bevidste om det fodtryk vi efterlader. S.T. VALENTIN ønsker at fremtidige generationer også skal kunne nyde godt af planeten, af livet og af alt dets herligheder – og gerne være velklædte samtidigt. Dette kan dog kun lade sig gøre, hvis der er en god balance mellem give and take og vi forpligter os derfor til at fastholde en bæredygtig og miljøskånende tilgang til hele vores værdigkæde – fra ide, design og udvikling til produktion, markedsføring og salg. Dette betyder naturligvis også, at vores egne aktiviteter, såvel som vores samarbejdspartneres, til enhver tid som minimum skal leve op til de etiske krav og retningslinjer, som vi er underlagt som tøjproducent anno 2021.

For at vi kan bevare vores ambition om at levere exceptionelle produkter til den moderne gentleman, insisterer vi på at hengive os til en proces, hvor kun det bedste er godt nok. Dette omfatter materialer, kvalitet og holdbarhed, såvel som bæredygtighed. Som vi ser det, hænger dette dog helt naturligt sammen, da produkter af høj kvalitet, med bred anvendelighed og i tidløst design unægtelig fører til længere holdbarhed og derved mindre indvirkning på miljøet.